צום יום כיפור! 

 מדריך פרקטי ששאבתי מקולגה תזונאי. הוא יעזור לצמים שבניכם!

ראשית : יום לפני צום, קחו לעצמכם חופש מהדיאטה [בלי לאכול שום דבר שיגרום לכם להרגיש רע] גם אם תוסיפו אלף, ואפילו אלפיים קלוריות, אתם לפני 24 שעות של 0 קלוריות.

אפשר לחלק את הצמים לשתי קבוצות: אלו שקל להם, אלו שקשה להם והספקטרום בין לבין.

אם אתם מאלו שקל להם, אז אפשר לדלג על הפוסט – תשתו מספיק מים ביום שלפני ותדאגו לא להיות יותר מדי בשמש.


 בני אדם יכולים לא לאכול יום, לא לאכול שבוע ולא לאכול חודש. הכול בסדר עם זה שקצת קשה לך. זה אמור להיות אתגר, אם אתה לא סובל ממצב רפואי (ואז – תתייעץ עם רופא), אין מה לחשוש.

הפכנו להיות מכורים לאוכל ואיבדנו חלק מהמיומנות החשובה להיות קצת רעב מבלי להיכנס לפאניקה.
במובן הזה  אתגר הצום חיובי מאוד, אחרי שאתם עומדים בו, אתם לומדים שיש לכם את היכולת להגיד:  "לא!"

1. מבחינה בריאותית, מה שחשוב זה השתייה ביום לפני. הגוף קולט מים פחות טוב בהעמסה של שעה שעתיים לפני הצום, ויותר טוב כאשר 24 שעות לפני מסתובבים עם בקבוק ושותים. כאשר הפיפי בהיר, סימן שאתה במקום הנכון.

2. אוכל לפני הצום: תאכלו מה שבא לכם. אפשר גם להתפנק על דברים שאתם שומרים לזמנים מיוחדים, זה מתקזז במידה מסוימת עם הצום. ללקוחות שלי אני תמיד אומר שזה יופי של הזדמנות ליהנות מדברים שאני לא מרשה להם באופן כללי.

3. שלושה טיפים לאנשים שהצום בא להם באופן קשה:

א – מזגן פתוח כל הזמן.

ב – שינה. כאשר אתה ישן אתה לא רעב. 

ג-משהו חשוב להבנה: רעב בא בהתקפים ואז עוזב אותך… יש כל מיני תאוריות שמנסות להסביר את זה אבל הוא בא בהתקפים, אנשים נוטים לחשוב שזה נע לכיוון של החמרה, וההפך הוא הנכון. 

כמה דקות קשות והוא מתחיל לדעוך. ברגע שהבנת שמדובר רק בפרק זמן קצר שצריך להחזיק ואחרי זה יותר קל, אולי כבר עשוי להקל על התהליך.

ד – קשה לכם? אל תסתובבו שלא לצורך. חזורו לסעיף א וסעיף ב. לכו לישון במקום ממוזג. או לפחות – הורדו את הפעילות לא הכרחית למינימום.

בהצלחה. אלופים
 נתראה בשטח 🙂
זיו